5 tipů, jak si rozplánovat den pro vyšší produktivitu

Máte problém s produktivitou? Nejste v práci nebo ve volném čase dost efektivní? Pak jste na tom jako já před několika měsíci. Ráda plánuji, přesto jsem dlouho tápala – v čem plánovat, co plánovat, jak všemu dát řád? Jak zefektivnit všechny ty úkoly, které se na mě odevšad valí? Jednoduše. Pomocí plánovačů, které si vytvoříte na míru. Nebo si stáhnete ty moje, které pro vás mám zdarma k tisku.

Kdo je připraven, není překvapen

V první řadě je třeba ujasnit si to, co si chcete plánovat. Jsou to zakázky? Jsou to úkoly v práci? Je to motivace k pitnému režimu či sportu? Jakmile víte, o čem chcete mít přehled, můžete tomu dát formu, která vám pomůže dostat každý jeden task (úkol) do cíle. Například já sama chtěla plánovat svou práci – tedy dříve psaní různých textů a článků, projekty. Každý úkol na papírku? To už nechci zažít – a ani dělat. Proto jsem se zaměřila na další krok.

Počet úkonů, které chcete zvládnout

Mít nekonečné množství úkolů na každý den vám úspěch nepřinese. Naopak. Snadno se tak můžete dostat do začarovaného kruhu jménem frustrace z nenaplnění vašich předsevzetí. Proto plánujte na každý den určitý omezený počet úkolů. Někde jsem četla, že by jich mělo být optimálně 6, proto se držím počtu 6 až 7 úkolů na každý den – tedy těch úkolů, kterých se plánování týká. Tak splním svůj plánovaný příjem a uzavřu den s čistou hlavou. Špatně nejsou ani 3 priority denně. Zvažte, jak náročné úkoly vás čekají – a podle náročnosti si určete denní cíle.

Protiklady se přitahují, protiklady jsou sexy

Aby mělo plánování šmrnc, kromě práce si plánuji také její protiklady – tedy úkoly, které mi dělají radost, které se týkají mého volného času. Díky nim má můj den nejen řád, ale i pozitivní náboj – a končí mým naplněným pocitem. Patří sem například jóga, běh, procházka, meditace, četba, ale i úklid, káva s holkama nebo tvoření. Zkrátka cokoli, co vyváží pracovní den, který trávím zpravidla v domácím prostředí, protože pracuji na volné noze.

 

Malé nakopnutí, velké výsledky

V mém plánování dne je vždy zahrnutý pitný režim. Není nijak složité ho splnit, ale také je tak jednoduché na něj zapomenout. Dodržování pitného režimu beru jako berličku, která mi pomáhá v sebedisciplíně. Jde o maličkost, která dokáže hodně pomoci. Kromě čaje a kávy, které mám tak ráda, jsem si v plánovači rozvrhla alespoň 8 sklenic čisté vody na den. Nejenže je pak člověk svěží, hydratovaný a soustředěný, dokonce se pak lépe cítí a vypadá. Pro pleť je hydratace zevnitř malý zázrak.

Zahoďte diář, plánujte po svém

Součástí kvalitního plánování však není jen seznam úkolů a aktvit, ale i agenda – patří sem vše, co je potřeba vyřídit. Běžné telefonáty, odeslání balíčku kamarádce či objednávka k zubaři. Tyhle úkoly si zapíšu do seznamu “vyřídit“ – a mám tak jasno, na který e-mail odpovědět, komu zavolat (ahoj, maminko!) nebo na co zkrátka nezapomenout. Agendu opět rozvrhuji na pracovní a volnočasovou. Prostě a jednoduše – nemíchám jablka a hrušky. Zatímco dříve jsem zkoušela všelijaké diáře, ve kterých jsem plánovala jednotlivé dny, týdny a měsíce, nakonec jsem se rozhodla pro variantu papírových plánovačů, které si můžu zjednodušit a upravit podle sebe a svých potřeb, kdykoli mám chuť. Jsou jednoduché a třeba pomohou i vám.

Chcete si vytvořit vlastní plánovače? Využijte Canvu, kterou pro tvoření používám i já. Najdete tam spoustu plánovacích šablon, které si hravě upravíte podle vlastních potřeb. 

TIP: Pokud je toho na vás až příliš a ten tlak už sami nezvládáte, nebojte se oslovit odborníka z řad psychologů a psychoterapeutů. Říct si o pomoc není ostuda, říct si o pomoc je skutečná odvaha. 

Zdroj obrázků: Pixabay

Prostřednictvím slov, koučinku a meditace pomáhám druhým najít svůj úsměv. Úsměv nejen na tváři, ale především uvnitř. Nejen na pár dní, ale nejlépe... už napořád. Můj příběh si přečtěte zde >>